BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, June 18, 2008

DARSAWARSA ISLAM DI MALAYSIA

Darsawarsa , budaya barat yang begitu aktif menular di MALAYSIA dengan begitu kritikal sekali. Budaya liberalisme,hedoisme dan bermacam-macam lagi semuanya adalah ciptaan barat(yang membisakan umat islam yang jahil bertanbah kelirunya) yang ’master mind’ nya adalah orang yahudi yang bertungkus-lumus untuk menjauhkan semua orang islam daripada agama yang benar lagi suci iaitu agama ISLAM.Pada hemat aku,golongan yahudi yang begitu taksub sedang merancang satu rancangan untuk menghapuskan nilai-nilai Islam dimana2 tempat sekali pun,ini adalah kerana orang Yahudi berpendapat bahawa semakin umat islam mendekati AGAMAnya semakin maju mereka itu samada fiddunya ataupunn akhirat.


Antara rancangan mereka adalah dgn mempegaruhi remeja-remaja kita dengan music2 yang melalaikan yang turut disertai dgn tarian2 yg mengiurkan oleh artis2 wanita barat.Hasilnya,para remaja kita mengagung-agungkan artis barat dan dijadikan idola pada mereka.


Pada pandangan terus dari aku,apabila para remaja ini menjadikan artis2 barat ini idola mereka dan menghafal lirik mreka yg sesetengahnya mengandungi pujaan para remaja akan lupa siapakah MUHAMMAD S.A.W,PARA SAHABAT(ABU BAKAR AS-SIDDIQ,UMAR IBNU ALKHATTAB,UTHMAN BIN AFFAN,ALI KARAMALLAHUWAJHAH) SIAPA IMAM2 SUNNAHWALJAMAAH,SIAPA TOKOH2 ISLAM YANG TERSOHOR(IBNU SINA,DR. HAMKA,PROF DR YUSUF AL-QARDAWI) DAN LAIN2 LAGI .YA mungkin mereka kenal siapa mereka tetapi mereka hanya kenal pada konteks nama sahaja, kenal pada pendapat aku mestilah kita mengetahui budi pekertinya,cara kehidupannya,akhlaknya dan dicontohi serta diserapkan kedalam kehidupan dan jiwa kita.


Tetapi sebaliknya yang berlaku artis2 barat dijadikan idola dan sudah tentulah cara kehidupan mereka juga turut dipraktikkan kedalam kehidupan mereka ,minum arak,pergi ke kelab2 malam,memakai pakaian yg seksi ,tatoo,fanatik rock dan lain2 lagi.Salah satu akibatnya ialah berlakunya masalah sosial seperti seks bebas,bunuh,rogol dan gensterisme.


Pada aku tidak salah untuk berhibur kerana hiburan itu indah dan bersesuaian akan tetapi! Apabila kita sudah hilang pertimbangan ia akan memakan diri sendiri.Jika nak layan layan lagu rock layanlah tetapi janganlah sampai buka baju,tendang menendang ,menghantukan kepala dan yang paling saya terkilan sekali adalah ada yang sampai memijak2 Al-Quran, yang membuatkan penulis menjadi berang adalah kerana yang melakukan ini bukannya orang bukan islam akan tetapi orang islam itu sendir yan memijak Kalamullah itu,masyaallah sedangkan kita hendak menggunakan Al-Quran itupun kita perlu untuk bersuci terlebih dahulu dan hendaklah memegang melebihi paras pinggang semata2 untuk menghormati ibu segala kitab itu inikan pula memijaknya....lagipun Prof. Dr Yusuf Al-Qardawi pernah menyatakan bahawa alat bertali itu haram,nyanyian itu haram akan tetapi jika senua itu dipergunakan untuk mengingati ALLAh maka tafaddol(dipersilakan)!.


Selain daripada itu jika kita terus lena dibuai oleh cara hidup dan pemikiran yang memrosakan dari orang kafir laknatullah maka akan berlakulah kes pembuangan bayi,H.I.V dan bermacam2 lagi masalah sosial yang memeningkan kepala.Selain itu wujud juga MUSLIM yang liberal apa itu MUSLIM LIBERAL....Maksudnya ialah orang islam yang terlampau mengambil ringan tentang bab2 agama iaitu mengutamakan kemajuan dan keuntungan di dunia sahaja tanpa mengambil berat tentang akhirat hinnga ada yang mengatakan ”tak perlah kalau minum arak,janji i tak mabuk and i boleh sembahyang bila i dah tak mabuk or when i free”..inilah fenomena yang amat kita takuti sekarang ini...Akhirat dikebelakangkan dan dunia didahulukan dan akhirnya kehidupan yang bercirikan islam semakin hari semakin pudar dan akhirnya terkeluar dari landasan islam.Nauzubilliah min zalik,penulis bukannya hendak mengutuk tetapi Cuma ingin memberitahu kepada saudara muslim yang bahawa ini semua adalah rancangan Yahudi yang tidak dirahmati dan Nasarani(kristian) yang tidak diredhai yang tidak akan berasa senag dengan kita iaitu orang islam iaitu agama yang kita anuti ini satu2nya agama yang dirhedai oleh ALLAH s.w.t.










:contoh2 gmbr yang menjadi ikutan segolongan yang kurang membuka hati pada agamanya.....ish...ishhh...ishhhh.....(-_-!)


p/s:SORONGlah dan cintai lah agamamu wahai saudara2ku..penuhi dan SORONGi lah ilmu2 agama jua akhirat ker hatimu agar bisa kau melawan anasir2 bodoh lagi nyata menyesatkan.....ALLAHHUAKHBAR......!!!!!

2 comments:

mams said...

salam,aku doakan ko moga dipermudahkan sgl urusan dlm 'memberi' ini...smoga ko terus 'memberi' dan 'memberi'...=)

syira said...

salam....
emmm bgos rahman ko kupas tntg masalah niyh coz bersesuaian ngn zaman skg yg remja nye ske mngikut2 gaya barat.......
yg paling sedih ble org2 mlayu yg juge beragama islam yg ikut gaya barat ni...astaghfirullah..
huuuuuuuuuuuu sdih sgt2 ble mngenangkannye....
emmm walau pape pon aku tetap berdoa kpd mereka2 2 sume agr terbuka hati mereka utk kmbali ke jalan ALLAH seblum mnggalkn dunia yg fana niyh...
n then,lg satu rahman aku doakn ko dpermudahkn sgle urusan n istiqamah dlm mnybrkn dakwah yg suci ni...
smoge ko mndapat keredhaan dari illahi...insyaallah~~