BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, January 30, 2009

- gadis kecil palestine -

.:.sowy klu kecik atau visual kureng chantic yerh..

-Gadis Kecil Palestin-

video








.:.alhamdulillah, dalam kelelahan masa dan waktu aku sempat juga siapkn video nih wlu mungkin kureng untuk kamu tp bermakna bg ku:) . siap lame dh tp baru de masa upload. video yg lagi satu untuk post minggu depan yerh..tunggu=p

Sunday, January 25, 2009

- silence is not an option -

jan 2009..smpi bila..???Serangan menggila ke atas Jaluran GAZA

kiraan angka kematian dan kecederaan terus meningkat...

apa tindakan kita?'DIAM' bkn jalan penyelesaian....

saudara kita juga inginkn kebebasan, mereka pertahankan palestin bkn sbg tanah air mereka tp mereka pertahankn palestin untuk keseluruhan umat ISLAM....

bantulah sedaya mampu...

walhal burung kecil pn cuba memadamkn api yang besar tatkala nabi Ibrahim a.s dibakar, so baikot juga merupakan 1 tindaakan. walau tidak dapat membehentikan perang pada masa ini tetapi mengurangkan bantuan kepada pihak yang salah.

1 dari pada jalan untuk menyedarkan masyarakat sekeliling.(syukran kpd sahabatku yg membantu menyiapkan logo nie)

dan macam2 lagi kita boleh lakukan..segala bergantung pada diri KITA!!!

Friday, January 23, 2009

- iftor sempoi-

alhamdulillah...
setelah sekian lama xberkumpul bersama..
akhirnya,semalam(22/2/09) k-sempoi telah mengadakan iftor jamae'i d ax 102 dengan selamatnya(tiada yang pengsan kekeyangan)
maka terlepas sudah kelelahan rindu semua insan untuk berkumpul reramai dengan sahabat2 seperjuaangan...
n tahniah n terima kasih kepada sahabat2 n 'adik2' yang bnyk membantu dalam menjayakan iftor sempoi nie..
ramai juga hadir untuk iftor,mencari makanan perut n hati dalam linkungan 45 owg(ok lah tu ramaikn)

7:00pm
pengisian by bro dhanny
palestin mana sejarah dan pengamatan kita
(hurm,bilekah akan ku mahir untuk menjadi penyampai?keetasorong2:()





7:30pm
smayang maghrib yang di imamkn oleh saudara haziq:)

8:00pm
berjuang untuk mencari rezeki mulut n perut

bukak puase dengan air jer???

huh..badan jerh kecik, smpi 2 dulang dier sapu.

8:30pm
bersurai dengan penuh kekeyangan perut n hati =p

bro nuh bersama mat arip.

tatkala manusia khusyuk mencari makann hati, ada juga yg khusyuk menangkap gambar:P


senyuman bahagia apabila title bujang sudah ditanggalkan:P


tuan amir mengira duit untuk bayar makanan2 tadi...

Saturday, January 10, 2009

-yang-

salam...
bertemu kembali sahabat2 sekalian, moga dlm keadaan sihat hendaknya....:)
skang nih gah cuti = masa terbaik nk cuci blog nih...(biasa lah ikut jadual seminggu 1 postkan) so kene disiplin kn diri...wlu minggu lps just post yg sngt2 biasa...sowy(terlalu busy karnival&pkn, demo, task force n exam mid term).

sbb tu minggu lps tak sempat hurai langsung mengenai post tu.
minggu lps just ltk mengenai profile photo grapher yg cool.
nk tau sbb aper cool??
sbb saudara peter seorang saudara baru(saudara kita), slps menemui cahaya kebenaran segala kerjanya berkait dengan ISLAM, keindahan senibina, keindahan ISlam dan lain2. wow!! kn=)
macam maner kita??? adakah kita insan terpilih sejak lahir ISLAM sudah jelas jalan n pendiriannya???adakah segala kerja2 kita lillahhta'Ala???moga begitu hendaknya, bersih dari segala niat2 buruk dalam berjuang demi ISLAM.AllahhuAkhbar!!!

...................................................

kenapa pula tajuk atas "yang"????
actually "yang" shortfrm 4 sayang or (cewek,geewe,makwe n sewaktu gan nyer).

'man nk ker maner tuh???'tanya duwei tatkala langkahku terpesong dari langkah sahabat-sahabat yang seiring melangkah pulang ke mahallah(kolej) utk berehat, tatkala ada selang masa yang panjang utk next kelas.

'nk g library. nk ikut???'jawabku cukup ringkas.

'hah nk g dating gan yang la tuh..'kehkehkeh...(lagak dia mengelakkan diriku)

'hahahah, mesti lah gan yang, abis tuh dengan siape lagi takkan gan ko kot, tak nk join sekaki ker??' pelawa manisku.

'buat ape...k2 nnt nk g klas datang bilik aku dlu, kim salam kat yang-yang kau tuh:)'sambung nya sebelum salam penutup bicara.

.......................................................

huh???
aq dh ader awek kerh????
aper ni???
kte nk jd murobbi..
tp die sendiri tak betul??

nak tau saper yang aku tuh???
jom tengok muka yang2 aku tuh



buku???yup...nih lah yang ku...
huhuhu

pergi library bukan untuk berdating(berdua-duan) yg terang tang-tang haram tu sebenarnya...tapi untuk beruzlah dengan ilmu2 Allah nie(yang = buku2).
sedar tak sedar sem nih la aku paling banyak g library, klu sem lps2 biasa2 jer...sebulan sekali tak pn satu sem skali, lg teruk satu sem tak g langsung.ish ish ish...tp apabila sem akhir nih n mula commted gan benda2 lain so aku kene disiplin kan aku dengan pergi ke library utk blaja n fokus 100% gan pelajaran aku. sebab aku tak nak jadikan aku nih penyebab kepada medan dakwah nie. kawan-kawan sebilik sedia maklum, apabila hujung minggu jer aku takder kat bilik, ader jer program aku, tak pn aku menyebokkan diri dengan benda2 lain.
so aku tak nk diorang atau orang sekeliling kater, sebok itu ini akhirnya pelajaran terabai, sebaliknya aku ingin berkata bahawa walau kita pelajar kerja2 dakwah, aktivis atau mendalami ilmu akhirat, berdakwah pada pd diri,keluarga n masyarakat nak tak nk itu perlu. so aku nk jd pelajar n aktivis yang succes.

blaja-blaja gak ilmu akhirat juga penting
letak lah apapun nombor satu dalam gerak kerja, asl dakwah bkn no dua

jika kamu hendak berjaya dunia maka dengan ilmu,
jika hendak berjaya d akhirat jua dengan ilmu,
jika hendak kedua2nya juga dengan ilmu:)

aku tau apa yang perlu ada pada diriku,
apa matlamatku,
dan segala2.

so sahabat sekalian, doa2kan kebaikan untuk aku n moga terus istiqamah n tak terpesong dari benda yang tak berfaedah:)

~sekian~

Hadith :
Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya:
"Siapa yang keluar untuk menuntut ilmu maka ia berjuang fisabilillah hingga ia kembali".

Riwayat At-Tarmizi dan Ad-Darimi



Thursday, January 1, 2009

Peter Sanders Photography - profile

Peter Sanders, internationally recognised as one of the worlds leading photographer of the Islamic World.

The photographer began his career in the mid-1960's covering Londons' seminal rock and roll scene, capturing now legendary music icons in a collection that is considered a classic by collectors.

Towards the end of the 1970's, Sanders' attention turned inward which set him on a spiritual search that took him to India and led him in the end to the Muslim world. All the while the photographer captured his surroundings on film, creating a striking and disparate record of the last vestiges of traditional Muslim societies in transition. Sanders' own deep commitment to and love of traditional Islamic culture has brought him into intimate contact with people and places few photographers reach.

"My photography has always been an extension of my life," he said. "Photography is a wonderful process - a gift from God - that has allowed me to learn so much about myself and the world around me. Its like chasing a moment, trying to capture a beautiful bird in flight." "The photographs are extremely, extraordinarily beautiful," claims Japanese Art Critic, Tsuyoshi Kawasoe.

"One should not under-estimate the importance of Peter Sanders' work," said American writer Michael Sugich. "He is the only photographer working today who has systematically and with great devotion to the task, covered vast areas of the Islamic world as an insider. Because of his deep understanding of the culture and his impeccable spiritual courtesy, he has been able to photograph places and people that virtually no western photographer would be able to access. He has left an indelible, poetic and ravishing record of an extraordinary time and a rich and fascinating culture."

It has also been quoted, "he captures the spritiual beauty of creation itself."
Sanders' photographs have appeared in many international publications, including Time Magazine, Paris Match, The Observer, The Sunday Times Magazine, Aramco World and the London based pan-Arab news magazine Al Majalla who published his work as a cover story.
His intimate photographs of the sacred cities of Makkah and Madinah are in great demand.Peter Sanders Photography Limited includes travel, location and studio photography, a photographic library of over 120,000 slides, as well as the production of fine art prints.

This year will see the publication of his first photographic book, 'In The Shade of The Tree.' Another three are in mid-production, including one about the muslims in China.