BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, March 12, 2009

Masjid Aqsa bakal runtuh tidak lama lagi ?

Mungkin "SESETANGAH" dari kita terkejut membaca tajuk post nie kn(ingat yaumul akhirah semakin menghampiri bukan menjauhi)..(*_*) (tp,pelik kenapa aku tak tulis SEMUA kn???, lupikirlasendiri).

Aku dan Kamu harus membiasakan diri mengikuti perkembangan terkini PALESTINE dan sentisa mencari jalan untuk mambantu SAUDARA2 kita di sana, Bukan hanya mengikuti dan menbantu hanya bila pada situasi tertentu, ingat kelambatan mu dalam mengambil tahu dan membantu saudaramu se-Islam akan di persoalkan di akhirat kelak. Sudah bersediakah kamu??? Kemana wang ringgitmu dihabiskan???Kemana mengalir masa2 yg diberikan tuhan???

Jumaat, 06/03/2009 - Penggubal undang-undang Palestin dan pengerusi jawatankuasa Baitulmuqaddis dalam PLC, MP Dr Ahmad Abu Halabia menyatakan pengumuman Israel untuk menggali dua terowong di bawah Masjid Aqsa merupakan “ujian untuk orang Arab dan umat Islam”.

Dalam satu temubual dengan PIC pada Rabu lalu, Abu Halabia menerangkan bahawa usaha-usaha Israel itu untuk meyahudikan segera bandar itu akan diperhebatkan lagi termasuk memusnahkan lebih banyak kediaman Palestin dan memaksa ramai keluarga keluar dari bandar tersebut.

Beliau menekan penggalian Israel di bawah makam ketiga paling suci untuk umat Islam sudah sampai ke peringkat mencemaskan dan mula untuk mengancam asas masjid itu.

sumber :
http://www.palestine-info.co.uk/en/
http://palestinkini.info/

0 comments: