BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, August 9, 2008

majlis peguam!!!!

bikin hangat n panas...
mana umat ISLAM di MALAYSIA???
bangun...

bangun....
bangun.....
belum cukup lg kah cerita2 barat mencerca ISLAM..
belum cukup lg kah umat ISLAM di label dengan bermacam...
kini dalam negara sendiri.
umat ISLAM diperlekeh....

..............................................................................................

Forum 'Memeluk Islam' tamat awal

KUALA LUMPUR: Forum kontroversi 'Memeluk Islam' anjuran Majlis Peguam, yang diteruskan juga hari ini walaupun menerima bantahan keras daripada pelbagai pihak dan pertubuhan, ditamatkan lebih awal daripada jadual. Kira-kira setengah forum yang bermula pukul 9 pagi itu berlangsung, Presiden Majlis Peguam Datuk S. Ambiga memberitahu forum itu bahawa polis telah menasihatkan agar ia ditamatkan pada 10 pagi. Forum itu sepatutnya berakhir 1.30 tengah hari. Pada pukul 10 pagi, Ambiga mengumumkan secara rasmi bahawa forum itu ditutup. "Kami menghormati pandangan semua pihak. Kami tidak bergaduh dengan sesiapa dan saya mengumumkan forum ini ditutup," katanya. Di luar perkarangan pejabat Majlis Peguam di Lebuh Pasar Besar di sini, di mana forum itu berlangsung, lebih 1,000 orang berkumpul termasuk anggota pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam sebagai bantahan terhadap penganjuran forum itu. Daripada hanya kira-kira 100 orang yang berkumpul pada awal pagi, jumlah yang mengambil bahagian dalam bantahan itu meningkat kepada lebih 1,000 orang pada pukul 9.30 pagi dan jumlah itu terus meningkat dari semasa ke semasa.
Kira-kira 80 anggota polis ditempatkan bagi mengawal keadaan. - Bernama
dipetik dari http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Saturday/Mutakhir/20080809113844/Article/index_html

......................................................................................................

Walaupun mendapat tentangan hebat dari pelbagai pihak mereka tetap mengadakan dan menganjurkan forum tersebut walau sekejap. Kalau betul tidak mahu timbul kan propaganda jgn buat terus... Klu betul tak mahu bermusuh atau menghormati semua pihak mengapa adakan n laksanakan juga????. Ternyata demi menunjukkan bahawa mereka ada kepetingan dan kuasa. Demi tidak mengalah dengan umat ISLAM di MALAYSIA. forum tersebut ttp di adakan:(

forum tersebut Basically minta kaji semula Perkara 121(1A):Perlembagaan Persekutuan.
Dalam perkera ini,any kes di dawah bidang kuasa Mahkamah Syariah,Mahkamah Sivil tidak boleh masuk campur.

Perkara ini sangat penting,"SAFE GUARD" peranan Mahkamah Syariah. Ramai puak anti Islam tengah usaha nak mansuhkan Perkara nie. If mansuh, orang Islam bebas murtad. N bayangkan , Peranan Mahkamah Syariah yang dh cukup kecil. If Mahkamah Sivil boleh masuk campur, memang teruk nasib orang Islam. Apatah lg negara Malaysia ini bukan mengamalkan sistem perudangan ISLAM:(..Senang kata forum nih nk 'perjuangkan' kebebasan beragama.

tambahan:rujuk http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=16283&Itemid=1

p/s: jgnlah harap pemimpin yang tidur untuk bangun. ttp kita sendiri kne bangun utk: 1st) paling penting kejut pemimpin yang tidur. 2nd)kejut semua umat Islam yang tidur itu. 3rd)alami n hayati ISLAM itu semula. 4nd)bangun,pertahan n perjuangkan ISLAM agamamu itu:)
Allahuakhbar!!!

0 comments: